Saturday, June 23, 2012

19 ani de invatamant romanesc (IV)

Bun, s-a terminat liceul. Luat diplome sau adeverinte ca am terminat liceul si ca am luat BAC-ul + Nota la BAC, ca deh, BAC-ul avea 20% din nota finala de la admitere - un mare cacat daca ma-ntrebi pe mine dar asta e. Asa era si la ASE (Cibernetica) si la Poli (Automatica) din cate imi amintesc.

Inscriere la Poli:

Macel! Lume, inghesuiala, nici o noima. Nici o coada, nimic. Era si cald si ferestrele de fier vechi nu prea se puteau deschide. Stateam ca animalele sa platim taxa de examen. Banii erau pusi intr-o cutie si ti se dadea nu stiu ce cacat de hartie. Organizare din cur. Anul de gratie 2001 la Automatica in Politehnica. Mai era si mama cu mine care a zis ca nu mai calca pe aici in viata ei cand a vazut ce haos era. Promisiune care si-a pastrat-o pana cand a dus-o frate-meu in grota mea de camin cand eram prin ultimul an. Cam trei ore sa ma inscriu si sa dau din coate sa imi fac loc prin gloata neorganizata de oameni.

Inscriere la ASE:
Frate, jos palaria. M-am dus la un ghiseu, am platit, mi-a dat o adeverinta. A mers totul PERFECT. Dovada ca daca stii ce inseamna sa fii eficient in colectarea banilor faci treaba bine si rapid, nu tii omul sa stea aiurea. In total cred ca am stat sub 15 min.

Examen la Poli:

Dus in BN-uri peste cateva zile, pe la etajul 2 parca, dat examen, facut ok. Media era destul de ok, slabe sanse sa nu intru. Totul se termina ok dupa vreo 3 ore cat a durat examenul, timp in care portile de acces in Politehnica erau pazite. Aici a fost cat de cat organizat pentru ca am ajuns la sala destul de usor, erau sageti cu indicatoare si alte chestii.

Examen la ASE:

Aici pot sa zic ca m-am dus doar ca am dat taxa de examen. De mentionat este faptul ca, cu 3 luni inainte de examen, vestita facultate a scos o carte de probleme. Am aflat si eu de la profesori de ea. M-am apucat sa ma uit pe probleme din ea. Nu erau grele dar aveau ceva smecherii care iti luau ceva timp sa te prinzi de ele. Si ma duc eu la ASE, intru in sala de examen, cu numar cu tot, extrem de ok organizat. Si vin subiectele. You gotta be fucking me!!! Din prima am recunoscut vreo 3 probleme din alea cu schepsis care mi-au atras atentia cand am frunzarit cartea lor recent publicata. Iti dai seama ca le-am facut in 5 min pe toate si toate subiectele erau in jumatate din timp cam gata. Asta si cu verificarea. Restul de timp ce sa fac? Sa verific, ce dracu, facusem deja asta. Dar aud o voce de sus din amfiteatrul ala care, dandu-si seama ca am cam terminat, imi zice sa ii arat si lui niste raspunsuri. Erau aceleasi probleme doar ca grila era diferita. Imi zic ca n-am ce pierde oricum si subtil ii arat grila mea de rezultate. El face translatia intre grila mea si a lui. Am aflat apoi ca omul a intrat frumos la fara taxa. Am facut bine sau nu? Eu nu pot decat sa ii doresc multa fericire si sa ii fi folosit mica noastra frauda pentru a face lucruri mari. Eu am ramas la Politehnica.

And the show begins...

No comments: