Saturday, July 14, 2012

19 ani de invatamant romanesc (IX)

Cu cele mai prastie materii de la cele mai prastii specializari am ajuns in anul 5. Lejer, lejer, nu prea aveai ce face. Incepe si orarul de poli sa semene cu cel din ASE. Nu neaparat ca aveam zi libera ci pentru ca chiar era o relaxare generala. Ai ajuns aici, e cam clar ca termini, decat daca vrei tu sa nu termini. Treceai cand voiai pe la scoala, program lejer. Toate cool.

Dintre materii: PRC(Proiectarea reteleor de calculatoare), Evaluarea performantelor (EP), STD (Sisteme tolerante la defecte), CI (Complemente de informatica) + optionale: PS (prelucrarea semnalelor) si IE (interfete evoluate).

La PRC s-a propus ca cine vrea 5 sa dea un examen mai simplu. M-am bagat, n-aveam timp... fixed.

La PS profu n-a venit la nici un curs. Cauta sa angajeze oameni, era in cardasie cu profa de EGC la niste afaceri din ce imi amintesc. Totul era frectie; niste teme de laborator care il faceam cu un angajat de-al lui ... fixed.

La IE/CI am facut ceva xml, prelucrarea limbajului natural, chestii, nu mai stiu. Fixed destul de rapid, fara stres.

STD, materie misto, practica inexistenta. Fixed rapid cu un proiect sec.

EP ... nici nu imi amintesc despre ce era vorba ... clar fixed :)

A urmat un semestru in care trebuia sa ne facem lucrarea de diploma. Si nimic altceva...

Drept urmare mai toti s-au angajat.

Aflu eu ca e cam o data limita la care trebuie sa te duci sa spui ce faci la proiectul de diploma. Nici nu aveam habar, nici o idee, nimic. Ma duc repede la proful de BD (baze de date) si ii zic pe loc ce vreau sa fac, idee care mi-a venit in drum spre faculta. El zice da, foarte interesant, sunt trecut pe foaie, ok, fixed, back to work.

Apoi aflu ca trebuie sa mai fie si etape intermediare in care ii zici ce mai faci. No problem, ma duc cu abureala pe acelasi subiect... fixed, back to work. Asta de vreo 2 ori. Cu maxim 1 luna inainte de diploma, ca orice inginer adevarat ma apuc de scris la documentatie. Mai bag si ceva cod, dar subtirel. Pana la urma bag eu ceva pagini de documentatie, chiar nu mai stiam ce sa aburesc ca sa se atinga limita inferioara la numar de pagini. Da, era cu numar de pagini...

Ajung la prezentare, sala plina. Incep unii sa prezinte... astia calculeaza timpul, vad ca nu e timp sa ne "termine" pe toti in cateva ore si incep cu expresii gen: "ok, treci peste", "fii mai concis", "treci la subiect", "lasa introducerea" samd. Astfel dintr-o prezentare de 10 minute s-a ajuns la 5-6 minute maxim. De mentionat e ca in perioada aia murise si Gica Petrescu, asta fiind subiect de discutie intre profii mai batrani, printre care si proful de BD. Ii auzeam cum discuta numai despre asta, nici nu ascultau prezentarile. Noroc cu un tip care era pe la doctorat sau ceva de genu' si asta mai punea intrebari, altfel simteai ca iti usuci gura degeaba. Am prezentat eu un proiect rapid, nimeni nu a fost interesat; nici la partea practica. Am luat, ca si ceilalti, nota maxima.

Fixed!

Luat diploma si dus la servici ca sa nu mai plateasca firma impozit, ca deh, asta e(ra) legea. In loc sa imi vina mie banii aia, astia mi-au scazut brutul ... muisti.


Faceti loc, s-a deschis in nou țarc si e plin de ingineri diplomati!

No comments: